back to top

blagdanska trpeza

Smanjite bacanje hrane u vrijeme blagdana!

21/12/2017 10:29

U blagdansko vrijeme na našim se stolovima obično nađe obilje hrane. Često i mnogo više nego što doista trebamo. Većina onoga što smo pripremili u žaru blagdanskog veselja, nažalost se ne pojede i završi kao otpad. Kako bi u ovo blagdansko vrijeme smanjili količinu hrane koja se baca, treba slijediti naputke kako učinkovito iskoristiti hranu koja nam je na raspolaganju, od trenutka kupnje pa sve do iskorištavanja ostataka već pripremljene hrane.

Izdvojili smo 5 ključnih smjernica kako smanjiti bacanje hrane u vrijeme blagdana:

1. Odredi potrebnu količinu hrane unaprijed! Prije nego kreneš s pripremom blagdanske večere, pažljivo isplaniraj koliko je hrane potrebno s obzirom na broj ljudi i veličine porcija.

2. Sortiraj namirnice! Tijekom kupovine, čuvanja i pripreme odvoji sirovu od gotove hrane. Na taj način možeš izbjeći križnu kontaminaciju hrane te osigurati da hrana koju si kupio bude sigurna i samim tim prikladna za konzumaciju.

3. Zamrzni hranu! Zamrznuti se može gotovo sve – od kupovnih proizvoda prije datuma označenog kao „najbolje upotrijebiti do“, do ostataka mesa i ostale kuhane hrane kao što su ostaci blagdanske večere. Jednom odmrznutu ranije pripremljenu hranu, najbolje je konzumirati unutar 24 sata od odmrzavanja.

4. Označi hranu! Svakako je dobra ideja označiti hranu koja je zamrznuta, te također označiti kojeg je datuma zamrznuta kako bi u svakom trenutku znao koliko će još dugo biti sigurna za konzumaciju.

5. Iskoristi ostatke hrane! Ako si ipak u blagdanskom žaru pripremio previše hrane, dobra vijest je da većinu ostataka možeš iskoristiti za pripremu drugih obroka. Pripremljenu hranu, kao primjerice ostatke pečene purice ili mesne štruce, najprije ohladi, pohrani u posudice i zamrzni unutar nekoliko sati od pripreme. Zamrznutu hranu najbolje je polako odmrznuti tijekom noći u hladnjaku ili mikrovalnoj pećnici, zatim dobro zagrijati, te konzumirati kao takve ili iskoristiti za pripremu drugih ukusnih jela.

Preporučite: